27 Ağustos 2008 Çarşamba

İş,Güç, BMW F650GS

Naber blog? Bayadır iş güç yüzünden yazamıyordum, güzel bir olayı paylaşayım dedim.

Geçen hafta bir gece vakti sıkıntıdan BMW test sürüşüne internet başvurusu yaptım, ertesi gün arayıp teyid aldılar, bu hafta ararız dediler. Geçen hafta koşuşturmaca içinde geçti, BMW de aramadı, aradılarsa da silmişim çağrılarını. Pazartesi günü "Fırat bey merhabai BMW'den arıyoruz" diyen bir telefon geldi. Beni bu hafta içinde bir test sürüşü için çağırıyorlardı. "Salı günü sabah 10.00 uygundur" dedim, randevumu aldım. Sabah İstinye BMW Borusan'a gittim. Biraz bekledikten sonra sürüş için form doldurduğum F800GS'in başkasında olduğunu, formda F800S yazılı olduğunu söylediler, bakmaya gittiler. F800S'i Borusan'dan birisi almış, F800ST'nin de klastiği patlakmış, F800GS ile yarım saat veya F650GS ile 1,5 saat sürüşten hangisini alırsınız dediler, F650GS'i seçtim (mantıklı seçim:)). F650'yle İstinye'den yola çıktım, rotayı Rumeli Feneri olarak belirledim, sürüşe başladım.

Öncelikle F650'nin hızlanması beklediğim gibi değildi. 30km/sa ile 2.viteste giderken tam gaz açınca 3-4 saniye sonra 120km/sa hızda motor üstünde durup çevredeki cisimlere çarpmamaya çalışırken buldum kendimi. Özellikle sahilde gidiş-geliş yolda 140'a çıkınca görüntü blurlaştı, korktum cidden. Sarıyer'i geçip Rumeli Feneri yolunda virajlarda yatmanın, düzlüklerde 500 metrede 160'a çıkop tekrar 70'e frenleme yapmanın, rüzgarın, ağaçların tadını çıkarttım. Fenere vardım, biraz gezip birkaç foto çektim, saatin 11.00 olması üzerine 12'deİstinye'de olmak için tekrar yola koyuldum.

F650GS ile CuBuF, uzaktan yakından alakası olmayan aletler. F650'nin gücü, hızlanması, vites geçişlerinin yumuşaklığı, ABS'li frenleri ve yüksek hızda verdiği güven CuBuF'ta maalesef yok. Ancak CuBuF'un titreşimsizliği, sakin huyu, her emre mükemmel itaati ve şehir içindeki çevikliği de BMW'de olmayan şeyler. F650'yle 1.5 saatin ardından aracı teslim ettim, motorla beraber ben de hararet yapmışım, biraz dinlenip CuBuF'un sakin ama keyifli hızlanması ve çevikliğinin tadını çıkarttım.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ya o değil de cubuf ne kadar kötü bi isim