19 Mayıs 2008 Pazartesi

İlk 1.000 Kilometre Tamam, Taze Motorcudan Sürüş İzlenimleri




Geçen ayın 15'inde aldığım Honda CBF150'mle cuma günü ilk 1000 km'yi tamamladım. Çömez motorcu olarak izlenimlerimi yazmak istedim:

Vitesli motora alışmak kolay olmuyormuş, hele ki benim gibi trafikte otomobil tecrübesi de az olan birisi için gayet zor bir süreç. Gazı ayarlamaya alışmak zaman aldığı için ilk 500km'de tüm yavaş dönüşlerde tam debriyaj kullandım, 2. 500'de çok yavaş dönüşler dışında gazı kontrol etmeyi öğrendim. ilk 300 km'de iki kez yavaş dönüşlede motoru stop ettirip devrilmem de gazı kontrol edemememden kaynaklandı.

Trafikte ilk başlarda araba gibi gitmeye çalışsam da motora hakimiyetim arttıkça aralara girmeye başladım. Dur-kalk yapan trafikte bunu yapmak nispeten kolay, ancak 10-20 km gibi bir hızla ilerleyen trafikte aradan gitmek çok riskli geliyor.

Kontra tekniğini bilmekle uygulamak arasında büyük fark olduğunu gördüm. İlk 200 km boyunca kontrayı kullanamadım, her virajı 40'ın altında hızlarla döndüm. Boş yolda yaptığım pratikle alışmaya başladım.

Trafikte kimsenin beni görmemesine alıştım. Önüme kıran araç sayısının üçten az olduğu günleri iyi gün saymayı öğrendim. Dikkat oranım ciddi anlamda arttı.

Halen alışamadığım şeyler arasında frenlerin kilitlenme noktası var, özellikle ön frenin ne zaman kilitleneceğini bilemiyorum, bu yüzden cuma günü yaklaşık 30km/s hızla giderken önümdeki aracın aniden dönüş yapmasıyla ben de fren yapıp ön tekeri kilitledim, düştüm. Ful korumanın önemini gördüm, dizliklerimi dayıma ödünç vermiştim, dizlerimde ufak çizikler var, yara bandıyla iyileşmeyecek bir şey değil.

ilk 1.000'in hikayesi kısaca bu, her önemli kilometrede tekrar yazacağım.

2 yorum:

BIYIKLI dedi ki...

Bir Aceminin Yol Hikayeleri! diye kitap bile yazarsın sen. :)

Aynı şeyleri yaşadığımdan o kadar tanıdık, sıcak geldi ki yazdıkların. İstanbul trafiğinde otomobil tecrübem olmasına rağmen dediğin gibi iki üç 'ufak atlatma' yaşarsam kendimi şanslı sayıyorum. Otomobil kullanıcılarının çoğunun hepimize olan gıcıklığı ortada, en yüksek tedbirleri alıp heran tetikte olmak şart trafikte. Daha yeni söylediğim gibi sana da, bir otomobil geri geri gelirken altına alıyordu motoru yatırdım, bir tane kadının da benim çamurluğa oturup soluklanmasını sağladım. :)

Nice km lere, kazasız belasız sürüşlerle...

Khutuck dedi ki...

Şimdiden önemli noktaları burada topluyorum işte :)